• espentan@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    15 days ago

    Det hadde vært noe! Tenk så rått det kunne vært, offentlige tilbud som kommer folk og land til gode, uten at tjenestene blir drevet for profitt.

    A man can dream…

    Edit: Go-Ahead har et forferdelig rykte i England, også, visstnok, og det var et par britter på jobben som lurte på hvorfor i all verden vi ville oss selv så vondt når de fikk innpass.

  • Waffle Hound@lemmy.world
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    15 days ago

    Etter jernbanereformen og oppsplittingen av NSB har antallet direktører i jernbanesektoren økt fra 11 til 49. Alle har millionlønn, og de seks toppsjefene tjener i snitt 3,2 mill. kroner. Reformen har ført til en fragmentert struktur med mange selskaper og ledere, noe som har skapt bekymring for effektiviteten og ressursbruken. Kilde

    Hvis de bare ansetter en 10-12 direktører til så ordner det seg nok av seg selv.